Trivselkväll på Folkan

Den lokalt förankrade kulturen och det kulturutövande som engagerar och stimulerar människor till kreativitet, glädje och gemenskap, är den allra viktigaste. Att det är där merparten av kulturpengar osv. bör spenderas, tror jag att många kan hålla med om. Ett passivt mottagande av kulturyttringar kan vara nog så trevligt och bra, men kultur som aktiverar är bättre och ger ett större mervärde!!

Ett exempel på aktiv kultur sprungen ur hembygdens mylla är också de aktiviteter som våra föreningar i byn skapar, och i fredags kväll var det åter igen dags för ett trevligt arrangemang i vårt fina Folkets hus i Abborrträsk.
Trivselkväll med stort T. En mycket god middag med förrätt, kalops och sedan till efterrätt en superläcker citron- kladdkaka med hjortron och grädde. Kaffe förstås! Kanon! Tack Veronica och Angelica! Receptet på kladdkakan skulle jag gärna vilja ha! Under och efter middagen fick vi en trevlig och proffsig musikunderhållning.
Jag säger bara. "Vad vore en fest på Folkan utan våra duktiga musiker i Garibalders? Jo fruktansvärt trist och tråkig". Dessutom fick jag också önska en av mina favoritlåtar, "Under the boardwalk", som är en skön låt att dansa till. Mycket bättre kan det inte bli!
Vi var ungefär femtio personer på Folkets Hus och stämningen var på topp. Jag ser fram emot kommande arrangemang! Tack alla duktiga "kreatörer"! /Rose-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0